Vår kompetens

Utbildning, utveckling och support

På Langate arbetar vi inom tre huvudsakliga kompetensområden: utbildning, utveckling och support. Vi utvecklas i takt med att marknaden förändras för att kunna möta efterfrågan och omsätter vår kunskap till praktisk nytta på din arbetsplats.

UTBILDNING

Utbildarna på Langate har en god pedagogisk förmåga och arbetar alltid med kundens önskemål som utgångspunkt. Våra kunder är allt mellan kommuner och statliga verk till andra IT-företag. Langates utbildare har ett professionellt bemötande och brinner för att lära sig de senaste teknikerna, för att sedan föra vidare sin kunskap. Våra tekniska utbildare håller utbildningar inom en rad olika områden. Vi är även stolta över att ha flera medarbetare som är Microsoft certified trainers.

UTVECKLING

Vår utvecklingsenhet har hög samlad kompetens med nytänkande medarbetare som gärna tar sig ann nya utmaningar. Efter lång erfarenhet på fältet har Langates utvecklare en mycket god förmåga att sätta sig in i olika verksamheter och fånga kundens önskemål. Detta för att sedan sätta förändringsarbetet i rullning, med målet att göra kundens arbete mer effektivt. En självklar del i våra utvecklares vardag är omvärldsbevakning. Detta är en nödvändig del i arbetet för att få kunskap om de senaste trenderna och nyheter inom IT.

SUPPORT

För våra medarbetare på supporten står kunden alltid i centrum. Det är IT-teknikerna som säkerställer att dina problem åtgärdas snabbt. Med lång och bred erfarenhet arbetar våra tekniker för att göra din arbetsdag enklare. Vi blir er egen osynliga IT-avledning, då våra medarbetare på supporten är specialiserade på att agera i bakgrunden och lösa dina problem på distans. Det är kanske just därför våra kunder är så nöjda med våra medarbetare på supporten – de blir en del av er verksamhet.